31-qfUTFYUBDTugSwu3CdzzLxKY 10 Hewan Paling Beracun Di Dunia | kongsi serve you
Monday 22 August 2011

10 Hewan Paling Beracun Di Dunia

0 comments
 
1. Box Jellyfish

Hadiah tertinggi untuk “Dunia Paling Haiwan berbisa,” akan pergi ke Ubur-ubur Kotak. Ini telah menyebabkan kematian sekurang-kurangnya 5.567 tercatat sejak 1954. racun mereka adalah salah satu yang paling mematikan di dunia.

Ini racun serangan jantung, sistem saraf, dan sel-sel kulit. Dan bahagian terburuk dari itu adalah bahawa racun tempat overpoweringly jelly sangat menyakitkan, bahawa korban manusia masuk shock, tenggelam atau mati kerana gagal jantung bahkan sebelum mencapai pantai. Korban pengalaman minggu sakit selepas kenalan dengan ubur-ubur tempat.
Anda hampir tidak mempunyai kesempatan untuk bertahan hidup sengatan berbisa, kecuali akan dirawat. Setelah sebuah menyengat, cuka harus diterapkan selama minimum 30 detik. Cuka telah asid asetik, yang mematikan tempat jelly’s nematocysts yang belum dibuang ke dalam aliran darah (walaupun ini tidak akan mengurangkan rasa sakit). Memakai stokin ketika berenang juga ukuran pencegahan yang baik kerana dapat mencegah jeli untuk dapat membahayakan kaki anda.
Jelly tempat boleh ditemui di perairan sekitar Asia dan Australia.
2. King Cobra


King Cobra (Ophiophagus hannah) adalah ular terpanjang di dunia berbisa – tumbuh menjadi 5,6 m (18,5 ft) panjang. Ophiophagus, secara harfiah bermaksud “ular-eater” seperti makan ular lain. Satu gigitan ular mematikan ini dapat dengan mudah membunuh manusia. Ular ini bahkan mampu membunuh seorang Gajah Asia dewasa dalam masa 3 jam jika digigit haiwan yang lebih besar di daerah terdedah seperti bagasi.
Ini racun ini tidak beracun seperti ular berbisa lain, namun King Cobra mampu 5 kali suntik racun lebih dari Mamba hitam dan boleh menyebabkan kematian sehingga 5 kali lebih cepat dibandingkan dengan Mamba hitam. Hal ini sangat luas, bermula di Selatan dan Asia Tenggara, yang tinggal di dataran tinggi hutan lebat.
3. Marbled Cone Snail


Siput kecil ini indah mencari Marbled Cone boleh mematikan seperti haiwan lain di dalam senarai ini. Satu tetes bisanya begitu kuat sehingga dapat membunuh lebih dari 20 manusia. Jika anda pernah terjadi berada di persekitaran air garam hangat (di mana bekicot ini sering dijumpai) dan melihatnya, jangan pernah berfikir untuk memungutnya. Tentu saja, tujuan sebenarnya dari racun adalah untuk menangkap mangsanya.
Gejala sengatan keong kon boleh memulakan akan atau boleh ditunda di awal selama berhari-hari. Hal ini mengakibatkan rasa sakit, bengkak, mati rasa dan kesemutan. Parah kes melibatkan kelumpuhan otot, perubahan visi dan kegagalan bernafas. Ada antivenom ada. Namun, hanya sekitar 30 kematian manusia telah direkodkan dari envenomation siput kon.
4. Blue-Ringed Octopus


The Octopus Blue-cincin ini sangat kecil, hanya seukuran bola golf, tapi bisanya begitu kuat sehingga bisa membunuh manusia. Sebenarnya ia membawa hanya racun untuk membunuh 26 manusia dewasa dalam beberapa minit, dan tidak ada ubat penawar. Mereka saat ini diakui sebagai salah satu haiwan yang paling berbisa.
nyeri menggigit Its mungkin tampak tidak berbahaya, tetapi neurotoksin mematikan mula bekerja dengan segera sehingga kelemahan otot, rasa, diikuti dengan penamatan dan bernafas dan akhirnya mati.
Mereka dapat ditemui di kolam air pasang di Lautan Pasifik, dari Jepun ke Australia.
5. Death Stalker Scorpion


Menentang kepercayaan Hangat kalajengking sebahagian besar relatif tidak berbahaya bagi manusia sebagai sengatan hanya menghasilkan kesan tempatan (nyeri, mati rasa atau pembengkakan). Namun, Kematian stärker Scorpion adalah spesies yang sangat berbahaya kerana bisanya adalah koktel kuat neurotoksin yang menyebabkan rasa sakit mendedah dan tak tertahankan, kemudian demam, diikuti dengan koma, kejang, kelumpuhan dan kematian. Untungnya, sedangkan sengatan dari kalajengking ini sangat menyakitkan, itu tidak mungkin untuk membunuh seorang manusia, sihat dewasa. Anak-anak kecil, orang tua, atau sakit (dengan keadaan jantung) mempunyai risiko terbesar.
Kematian penguntit kalajengking tersebar di Afrika Utara dan Timur Tengah.
6. Stonefish


Mungkin Stonefish tidak akan pernah memenangi kontes kecantikan, tetapi pasti akan memenangi hadiah tertinggi untuk menjadi “The Ikan Dunia Paling berbisa”. Its menyebabkan racun seperti sakit parah bahawa korban sengatan yang ingin anggota tubuh yang terkena harus diamputasi. Hal ini digambarkan sebagai rasa sakit paling buruk yang dikenali manusia. Hal ini disertai dengan kemungkinan sengatan elektrik, kelumpuhan, dan kematian rangkaian. Jika tidak diberikan perhatian perubatan dalam beberapa jam ini boleh fatal bagi manusia.
Stonefish kedai racun di duri tampak mengerikan yang direka untuk menyakiti calon pemangsa.
Stonefish umumnya tinggal di atas tropika of Capricorn, sering ditemui di perairan cetek laut tropika di Pasifik dan Hindia, bermula dari Laut Merah ke Great Barrier Reef Queensland.
7. The Brazilian wandering spider


The Wandering Spider Brazil (Phoneutria) atau pisang labah-labah muncul dalam Guinness Book of World Records 2007 untuk labah-labah yang paling berbisa dan labah-labah bertanggung jawab atas kematian manusia yang paling.
labah-labah ini diyakini mempunyai neurotoksik racun yang paling ampuh dari setiap labah-labah hidup. Hanya 0.006mg (0.00000021oz) sudah cukup untuk membunuh tikus. Mereka juga sangat berbahaya kerana sifat mereka mengembara. Mereka sering bersembunyi selama siang hari di daerah yang sangat padat di dalam rumah, pakaian, kasut, dan kereta.
Its berbisa menggigit tidak hanya menyebabkan rasa sakit, racun dari labah-labah boleh juga menyebabkan priapism – nyaman ereksi yang berlangsung selama berjam-jam yang mengarah ke impotensi.
8. Inland Taipan


Hadiah untuk “Paling berbisa di Dunia Snake” pergi ke Inland Taipan Australia. Hanya satu dari gigitan ular ini mengandung cukup racun untuk membunuh 100 orang dewasa manusia atau tentera dari 250.000 tikus. racun adalah sekurang-kurangnya 200-400 kali lebih beracun dari kobra biasa. racun yang Taiwan Inland’s sangat neurotoksik boleh membunuh seorang dewasa manusia sebagai hanya 45 minit. Untungnya ular ini sangat pemalu dan tidak ada korban manusia didokumentasikan (semua yang dikenali gigitan dirawat dengan antivenin).
9. Poison Dart Frog


Jika anda pernah terjadi untuk berjalan melalui hutan hujan di suatu tempat di Tengah atau Amerika Selatan, jangan pernah mengambil katak indah dan penuh warna – boleh menjadi Poison Dart Frog. katak ini mungkin adalah binatang yang paling beracun pada earth.The panjang 2 inci (5cm) katak panah racun emas mempunyai cukup racun untuk membunuh 10 manusia dewasa atau 20.000 tikus. Hanya 2 mikrogram toksin mematikan ini (jumlah yang sesuai pada kepala peniti) yang mampu membunuh seorang manusia atau mamalia besar yang lain. Mereka disebut kodok dart “” kerana Amerindian adat menggunakan cecair beracun mereka untuk meracuni ujung panah-pukulan mereka. Racun tetap racun katak anak panah pada kulit mereka dan akan jatuh sakit atau membunuh siapa pun yang menyentuh atau memakannya.
10. Puffer Fish


Ikan puffer adalah vertebrata paling beracun kedua di bumi (yang pertama adalah Katak panah emas). Daging dari beberapa spesies lazat di Jepun (sebagai Fugu) dan Korea (sebagai bok-uh), tetapi masalahnya adalah bahawa kulit dan organ-organ tertentu banyak ikan puffer sangat beracun untuk manusia.
Ikan gembung ini menghasilkan kematian yang cepat dan keganasan .. yang menyebabkan keracunan puffer mematikan dari lidah dan bibir, pusing, muntah, detak jantung cepat, kesulitan bernafas, dan kelumpuhan otot. Korban meninggal kerana sesak nafas kerana otot diafragma yang lumpuh. Sebahagian besar korban meninggal selepas empat hingga 24 jam. Tidak ada penawar dikenali, Kematian Sebahagian besar dari Fugu berlaku ketika orang-orang terlatih dan mempersiapkan menangkap ikan.

Leave a Reply